Czym jest i co daje marketing internetowy?
Cyfrowa forma marketingu to nadal ten sam marketing - dąży do popularyzacji produktów, treści, zbudowania odpowiedniej społeczności, stworzenia większej widoczności w sieci. Każdy biznes we współczesnym świecie wymaga internetowych narzędzi, które pozwolą na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki/firmy. Dobry marketing pozwala na zbudowanie sieci potencjalnych klientów, którzy w przyszłości będą chcieli skorzystać z naszych usług. Social media to doskonałe narzędzie do budowania wartościowych treści i szukania osób do współpracy czy kupna produktów. Dbałość o odpowiednio skonstruowaną stronę internatową jest ważna ze względu na tzw. user experience potencjalnego klienta, który na nią wchodzi. Nieprzejrzysta strona ze zbyt dużym wyborem opcji, wyskakującymi okienkami czy jaskrawymi kolorami szybko może zniechęcić do przeglądania jej treści i odstraszyć osoby zainteresowane. Tworzenie stron internatowych warto zlecić specjalistom w tym zakresie, którzy zadbają o odpowiednie rozmieszczenie wszystkich elementów, design, całą oprawę graficzną, płynny proces zakupu czy wyświetlania oferty. Dobrze zrobione strona internetowa to połowa sukcesu.
Do czego służy SEO? Czy warto się na nim skupiać?
SEO, czyli search engine optimization, to jest optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych jest obecnie czymś absolutnie koniecznym, aby strony czy usługi danej firmy wyświetlały się odpowiednio wysoko i odpowiadały na spersonalizowane zapytania wyszukiwarek. SEO polega, w skrócie, na tworzeniu treści, które zwierają dane słowa kluczowe, najczęściej wyszukiwane przez osoby zainteresowane jakimś tematem. Frazy te należy wykorzystać do pisania tekstów na stronę, żeby dzięki nim sprowadzić na nią więcej klientów. Obecnie istnieje już wiele aplikacji, które dopasowują słowa kluczowe do podstawowej frazy i ułatwiają tworzenie tekstów przeplatanych najważniejszymi frazami. Pozycjonowanie stron do dziś absolutna podstawa każdej witryny internetowej.
***